تاسيس زنجيره هتلهاي مسلمانان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تاسيس زنجيره هتلهاي مسلمانان
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
رئيس اتاق بازرگاني ايران خواستار تاسيس زنجيره هتلهاي مسلمانان در جهان شد و گفت: نشان حلال براي خانوارها اين اطمينان را حاصل مي‌کند که مشکلي به لحاظ مذهبي در محصولات فرهنگي و خوراک يک خانوار در زمان اقامت در هتلهاي حلال به وجود نيايد.

به گزارش  مهر، محمد نهاونديان امروز در دومين نمايشگاه بين المللي حلال در تهران با اشاره به  تحولات اخير به وجود آمده در مصر گفت: نهضت بيداري در کشور مصر اتفاق افتاده است، به غير از جنبه سياسي شکوفايي فرهنگي را نيز دنبال مي کند چرا که در کشور مصر که ميانه سني 24 سال دارد 50 درصد جمعيت زير 24 سال هستند و حرکت عمده انقلابي که در روزهاي اخير در اين کشور اتفاق افتاده، بر عهده جوانان است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران افزود: نماد کار جوانان مصري نماز خواندن و سردادن شعار الله اکبر است، يعني جوانان مي خواهند بعد از بيش از ربع قرن تحميل برخي نمادهاي فرهنگي غير خودي پيشرفت ريشه هاي اصيل هويت اسلامي را فرياد بزنند که اين حرکتي مبارک است.

وي تصريح کرد: متاسفانه در اين شرايط برخي رسانه هاي غربي در تحليل موضوع اتفاقات مصر همان خطاي گذشته اسلام هراسي را  تکرار مي کنند و در بسياري از تحليلهاي کارشناسي از زبان کارشناسان اعلام مي کنند که اگر اسلامگراها حکومت را به دست بگيرند مشکلات بسياري بروز خواهد کرد.

به گفته نهاونديان، حوادث 30 سال گذشته مصر بر طبق اسلام هراسي است اما بايد پذيرفت که واقعيت بيداري جوامع اسلامي در طول تاريخ ممکن است به لحاظ نظرات سياسي متفاوت باشد اما تمامي آنها در يک امر اجتماع نظر دارند و آن صحه بر هويت اسلامي است، يعني تا زماني که سياستمداران غربي با اين مطلب کنار نيايند اتفاقات به اين صورت پيش خواهد رفت.

نهاونديان ادامه داد: تجلي اين حقيقت توفنده را مي توان در تظاهرات سياسي يا آثار هنري که در جوامع اسلامي با تکيه بر اصالت‌هاي اسلامي ديده مي شود مشاهده کرد البته حلال نيز نماد ديگري از اين مطلب است.

وي اظهار داشت: خوب است از هر فرصتي که در اختيار داريم براي شناساندن روح تعالي جويي اسلامي استفاده کنيم و رسانه ها نيز براي شناختن بيشتر اين فرهنگ اصيل اسلامي تلاش کنند.

نهاونديان در خصوص موضوع غذاي حلال خاطر نشان کرد: بحث حلال غير از اينکه جنبه قدرتمند فرهنگي دارد جنبه اجتماعي و سياسي مقتدري را نيز در خود جاي داده و نشان حلال در غذاها  نمود بيشتري يافته است. با تصويب استاندارد واحد حلال جنبه ديگري نيز از موضوع حلال مورد تاکيد قرار گرفت و آن نماد وحدت مسلمانان است؛ به نحوي که مسلمانان اگر چه تفاوتهاي رفتاري و اجتماعي را دارند ولي زمينه مشترکات عظيمي را نيز با خود يدک مي کشند و حرکت حلال هم اکنون تبديل به نماد وحدت مسلمانان شده است.

رئيس پارلمان بخش خصوصي ادامه داد: عليرغم تفاوت نظرهاي کارشناسي در موضوع هلال قرار است همه با هم حرکت کرده و پيش روند، ضمن اينکه جنبه سوم نشان حلال نماد همکاري اقتصادي مسلمانان جهان است همان آرزويي که کشورهاي اسلامي جنبه هاي اقتصادي معاملات خود را نيز گسترش دهند. اين آرزوي جمعي مسلمانان در طول ساليان متمادي بوده است اما نياز به يک فرمول عملي داشت و هم اکنون بحث هلال جلوه گاه عملي براي تحقق اين آرزو پيدا کرده است.

نهاونديان اظهار داشت: برآورد اين است که بازار حلال بازار چند ميليارد دلاري است؛ لذا مي توان در اين حوزه از اين فرصت فرهنگي - اجتماعي استفاده کرد و مبادلات خود را با کشورهاي دنيا افزايش داد.

به گفته وي، موضوع حلال تنها محدود به غذا نمانده و زماني که نشان حلال تنها در مورد مواد خوراکي موضوعيت داشت گذشته است. بلکه هم اکنون مباحث جدي حلال در موضوعاتي نظير دارو، لوازم بهداشتي، خدمات، توريسم و هتل داري نيز نمود يافته است به خصوص همزمان با تجربه ارزشمندي که در بحران جهاني اقتصاد پيدا شد و موسسات بانکداري اسلامي کمترين لطمه را نسبت به ساير موسسات مالي از موضوع بحران ديدند.

وي گفت: از نظر عملي نيز توجه به بحث حلال يک بحث سودآور است و برخي از سنجيده هاي هتل داري بين المللي در حال رونق و گسترش است به نحوي که در هفته گذشته گزارشي منتشر شده بود که يکي از موارد آن نتيجه گيري در مورد ارائه خدمات تصويري ويدئويي در هتلهاي کشورهاي اسلامي بود که بر اين اساس تصميم گرفته شده که از توزيع برخي محصولات فرهنگي غير اخلاقي در هتل ها اجتناب شود. وي گفت: بازار دارد ديکته مي کند که ملاحظات اجتماعي و اخلاقي رعايت شود.

رئيس اتاق بازرگاني افزود: چه اشکال دارد که مسلمانان زنجيره هتلهاي مسلمانان را تاسيس کنند و نشان حلال براي خانوارها اين اطمينان را حاصل کند که مشکلي به لحاظ مذهبي در محصولات فرهنگي و خوراک يک خانوار در زمان اقامت در هتل هاي حلال بوجود نمي آيد.

به اعتقاد نهاونديان، موضوع حلال نهضت تکيه بر هويت فرهنگي اسلامي و بحث حلال تنها جنبه اقتصادي ندارد و جنبه فرهنگي مقتدري را دنبال مي کند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: